Steelseries Aerox 5 - Reviews

• Best Reviewed 2 keer nov 2023
  • Test panel 8.5 nov 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Steelseries Aerox 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Pieter 08-11-2023

Een mooie muis voor een prima prijs

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

De SteelSeries Aerox 5 Gaming muis heeft mijn verwachtingen overtroffen op meerdere fronten.
Laat me beginnen met het comfort - het ergonomische ontwerp ligt geweldig in de hand en maakt lange sessies moeiteloos.
Maar wat deze muis echt speciaal maakt, zijn de prestaties.
Met een nauwkeurigheid die gaming naar een hoger niveau tilt, biedt hij razendsnelle reacties op elke beweging.
De aanpasbare instellingen voegen een persoonlijk tintje toe aan je speelstijl, of het nu gaat om gevoeligheid of LED-lichtkleuren.
Wat betreft gewicht, het lichte ontwerp maakt hem perfect voor snelle games en vermindert vermoeidheid.
En niet te vergeten, het vervangbare USB-C-kabelsysteem zorgt voor duurzaamheid.
Kortom, de SteelSeries Aerox 5 biedt de ideale mix van comfort, prestaties en gewicht, en dat alles voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• Comfort
  • Licht gewicht
  • Kabel te vervangen

q****************@h********** 08-11-2023

Lichtgewicht Gaming Powerhouse: SteelSeries Aerox 5 Review

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

De SteelSeries Aerox 5 dompelt gamers onder in een meeslepende speelervaring met zijn opmerkelijke combinatie van ultralaag gewicht, uitmuntende muisvoetjes en geavanceerde technologieën. Met een verbluffend gewicht van slechts 66 gram is de Aerox 5 ontworpen voor moeiteloze wendbaarheid, wat resulteert in een soepele gameplay die voldoet aan de eisen van zelfs de meest veeleisende gamers.

De muisvoetjes, vervaardigd uit 100% onverwerkte PTFE, voegen een extra laag precisie toe aan de gebruikerservaring. De muis glijdt met gemak over diverse oppervlakken, waardoor gamers kunnen genieten van zowel snelheid als nauwkeurigheid tijdens intense gaming-sessies. Deze eigenschap is niet alleen een technisch hoogstandje, maar ook een praktische toevoeging die gamers een concurrentievoordeel geeft.

Een ander opvallend kenmerk van de Aerox 5 is de AquaBarrier™-technologie, die de muis waterbestendig maakt. Of het nu gaat om per ongeluk gemorste drankjes of plotselinge spritzers, deze muis kan de uitdaging aan, waardoor duurzaamheid en betrouwbaarheid worden gegarandeerd.

Ondanks al deze indrukwekkende functies is het belangrijk op te merken dat de Aerox 5 een bedrade muis is, wat in een tijd van draadloze vrijheid een overweging kan zijn. Het ontbreken van draadloze functionaliteit kan voor sommige gebruikers een minpunt zijn, ondanks de vele positieve aspecten.

Desalniettemin blijft de SteelSeries Aerox 5 een uitstekende keuze voor gamers die de voorkeur geven aan een lichte muis met indrukwekkende prestaties en duurzaamheid, zelfs met de beperking van een bedrade verbinding.

Pluspunten

• gewicht
  • knoppen

Minpunten

• draad

IBoua 07-11-2023

Een mooie en prima gamemuis voor de prijs die je betaalt!

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Ik heb deze muis een aantal weken mogen testen om te kijken hoe deze bevalt.
Na enkele weken deze muis gebruikt te hebben voor zowel mijn dagelijks werk als gamen, kan ik er tevreden over zijn.
Als je kijkt naar de prijs (af en toe is hij beschikbaar met korting), krijg je een prima muis.

Hij heeft RGB-verlichting, wat ik zelf erg mooi vindt. Door het honinggraat design aan de bovenkant, is de muis vrij licht. Ik weet echter niet hoe makkelijk dit in de toekomst schoon te maken is wanneer stof zou ophopen aan de binnenkant. verlengt.

Hij heeft verschillende modi voor nauwkeurigheid, waarbij ik alleen de hoogste gebruikte. In tegenstelling tot mijn kantoormuis, moest ik voor deze muis wel een aparte ondergrond/mat neerleggen. Nog een minpunt is dat de muis soms niet meer doorkwam naar de laptop/computer. Dit gebeurde elke keer als ik in een Miscrosoft-Teams call zat en er even een piek in mijn cpu-verbruik was. Op andere momenten kwam dit niet voor!

Pluspunten

• RGB
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Soms connectieverlies
  • Eigenlijk gebruik je alleen de hoogste dpi stand

MarjanPL 07-11-2023

Fijne game muis

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Ik heb de SteelSeries Aerox 5 nu een paar weken in huis om te testen. Mijn oudste zoon die veel achter de PC zit voor schoolwerk en gamen heeft hem het meeste gebruikt.

Wat fijn is aan deze muis is dat hij licht van gewicht is en razend snel over de tafel beweegt zonder te haperen. Uiteraard word de verlichting bij de kinderen ook enthousiast beoordeeld.

Verder kun je de muis zelf instellen als het gaat om bijvoorbeeld gevoeligheid, super handig omdat je zo een muis hebt die echt bij jou wensen past.

Al met al een fijne muis die hier vooral gebruikt is om mee te gamen.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • snel
  • volledig zelf in te stellen

Minpunten

• bedraad

M. Bierman 05-11-2023

Test game muis

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Al meteen bij het openmaken valt me op hoe licht deze muis is, ook het snoer is heel lang en van een stevige kwaliteit. Ook tijdens het spelen is het fijn dat de muis zo licht is daardoor is hij snel te bewegen en kun je snel reageren in een spel. Wat ook erg fijn is dat je de knoppen en led verlichting vanuit een app. helemaal naar eigen smaak kan instellen. En de draad blijkt ook erg fijn tijdens het spelen ook de lengte is erg fijn. Verder geeft de ledverlichting een hele fijne uitstraling omdat ik ook in mijn toetsenbord en buro ook diverse led verlichting heb past hij er helemaal bij.

Pluspunten

• Kabel
  • App
  • Gewicht

w********@g******** 02-11-2023

Fijne game muis

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

De Steel Aerox 5 is een heel licht gewicht muis. We hebben de muis nu een paar weken in huis om te testen en dat bevalt prima.
De muis reageert snel op bewegen, juist helemaal omdat hij zo licht qua gewicht is. Je hebt niet eens in de gaten dat je hem in je hand hebt. Hij ligt ook fijn in je hand en is niet te groot, wat eerst wel zo lijkt.
De muis heeft verschillende instellingen, als je je er even in verdiept hoe dat zit kun je de lichtjes en andere dingen naar je eigen smaak inrichten, zoals de gevoeligheid, maar ook zijn er veel knoppen, die je allemaal een andere functie kunt geven.
Omdat de muis open is heb je minder snel last van zweet handjes en plak je niet zo snel aan de muis vast.
Er zit wel een kabel aan, maar omdat die zo lang is heb je daar geen last van, hij belemmerd je niet in het spelen.
Het is vooral een game muis en zo is hij dan tijdens het testen veelvuldig gebruikt.

Pluspunten

• soepel
  • mooi design
  • lang snoer

Minpunten

• niet gevonden

MBisschop 01-11-2023

Ideaal om mee te gamen

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Ik heb een paar weken lang de muis mogen testen en mijn bevindingen zijn over het algemeen positief.
Zelf heb ik redelijk grote handen waardoor ik bang was de muis te klein zou zijn, maar deze ligt just heerlijk in de hand.
Doordat er een goede sensor in zit en de muist licht van formaat is, is deze vooral geschikt om mee te gamen en hiervoor heb ik deze dan ook vooral gebruikt.
Door het formaat en gewicht kun je erg snel handelingen uitvoeren en geperforeerde design zorgt ervoor dat je minder snel last hebt van klamme handen.
Een nadeel is de software die redelijk complex is en niet echt gebruikersvriendelijk. Een ander nadeel is de kabel, doordat de muis zo licht is, heb je tijdens het gamen het gevoel dat de kabel de muis naar beneden trekt.

Pluspunten

• Gewicht
  • Sensor

Minpunten

• Kabel
  • Software

Hilda 31-10-2023

Heerlijk voor gamers!

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Mijn puber heeft de muis getest, en is er erg tevreden over. De muis ziet er supersonisch uit, en ligt lekker in de hand. Voorheen gebruikte de puber een normale muis. De look & feel, en de verlichting, zijn ontzettend leuk voor jongeren.

Pluspunten

• Verlichting
  • Uiterlijk

joostjnvanschaik@gmail.com 31-10-2023

Mooie vormgeving

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Deze muis heb ik paar weken mogen testen. De muis ziet er erg futuristisch uit en ligt echt heel goed in de hand. De knoppen zijn zeer prettig en klikken heel gemakkelijk. Enige kleine minpuntje is dat de reactie van het muisicoon trager is dan ik gewend ben en als ik met 4 schermen werk (tja sorry) dan moet ik veel meer slepen en duurt het langer. Verder is de led een hele leuke aanvulling en ben ik heel blij met deze muis. Dat hij bedraadt is is jammer maar geen onvolkomenheid.

Pluspunten

• Vormgeving
  • gewicht

Jeroen 29-10-2023

Mooie bedrade gaming mouse

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Als test heb ik deze muis mogen proberen, omdat ik op zoek was naar een gaming muis.

Zelf heb ik geen ervaring met een gamingmouse en daarom ben ik zeker geen professional als het gaat om gamen. Hieronder mijn bevindingen en die van mijn 10 jarige zoon.

De muis ligt lekker in de hand en 'muist' soepel. Een goede 'sensivity'. Het scrollwiel en de 'toetsen' werken lekker snel en je hoeft niet te veel kracht te zetten. Hij voelt erg licht aan, hoewel ik het niet vergeleken heb met mijn andere 'normale' muis.

Het design vind ik persoonlijk mooi met de gaten en daarin de meekleurende verlichting.

Als minpunt vind ik dat het een bedrade muis is. Mocht je echter een draadloze Steelseries Aerox 5 willen, dan is de prijs (vele malen) hoger. Dat zou ik het persoonlijk niet waard vinden, zeker omdat de draad ook erg lang is waardoor je de muis toch makkelijk kan gebruiken.

Pluspunten

• Voelt licht aan
  • Soepel in gebruik

Minpunten

• Aan de prijs (zeker voor de draadloze variant)

BartM 27-10-2023

Je gaat je oude muis niet missen!

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Ik heb deze muis een aantal weken mogen testen. Naar grote tevredenheid mag ik zeggen. Maar ja... je vraagt je wellicht af: wat valt er te zeggen over een muis? Wanneer je op dit moment een standaard muisje benut (die natuurlijk voor de meest gebruikelijke zaken ook prima zal functioneren), kun je je daar wellicht inderdaad weinig bij voorstellen. Desondanks is deze muis zo veel meer.

Deze muis is: sfeer. Mooie lampjes, fijne doorkijk, luchtdoorlatend. Sfeer kleuren in te stellen. Echt een toevoeing aan je game ervaring.

Deze muis is: gemak. Plug en play, software installeert zich automatisch, de vele knoppen zijn naar wens in te stellen. Ideaal!

Deze muis is: comfort. Slechts 70 gram dus heerlijk licht en wendbaar. Maar toch stevig en stabiel. Wél bekabeld, je vraagt je dan toch af waarom niet elke muis tegenwoordig gewoon standaard draadloos is.

Deze muis is: snelheid! Zeer nauwkeurig, met instelbare gevoeligheid en (voor wie die vinger gymnastiek goed in de vingers heeft) knoppen waar je diverse nuttige game acties onder kunt plaatsen.

Al met al: voor een redelijke prijs ga je met deze muis je oude muis niet missen!!!

Pluspunten

• Comfort en gemak
  • Plug en play
  • Klikt aangenaam
  • Programmeerbare knoppen
  • Sfeer en uitstraling

Minpunten

• Bedraad (wél USB-C)
  • Knoppen voor gevorderden

Jeroen_46 26-10-2023

Zeer fijne gamemuis!

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Deze muis is een indrukwekkend stukje gaming-hardware dat gamers van alle niveaus zou moeten aanspreken. Met zijn opvallende ontwerp en geavanceerde functies is dit een muis die niet alleen functioneel is, maar ook een visueel statement maakt.

Een van de eerste dingen die opvalt aan de muis is de ergonomie. Het ontwerp van de muis ligt comfortabel in de hand en biedt een goede grip. Wat betreft prestaties stelt de muis zeker niet teleur. Met een nauwkeurige sensor en een aanpasbare DPI-instelling, kun je je muisgevoeligheid aanpassen aan de vereisten van verschillende games. De responsiviteit is uitstekend, wat resulteert in vloeiende bewegingen.

De muis beschikt over een aantal programmeerbare knoppen waarmee je in-game acties en macro's kunt toewijzen. De bijbehorende software is gebruiksvriendelijk en biedt veel aanpassingsmogelijkheden. Bovendien kun je de RGB-verlichting naar wens aanpassen om een persoonlijk tintje aan je gaming-setup toe te voegen.

De bouwkwaliteit van de muis is indrukwekkend, het voelt solide en stevig aan ondanks zijn lage gewicht.

De muis is een indrukwekkende gamingmuis die een combinatie biedt van ergonomie, prestaties, aanpasbaarheid en bouwkwaliteit. Als je op zoek bent naar een muis om je gaming-ervaring te verbeteren, is dit model zeker het overwegen waard.

Pluspunten

• Lage gewicht
  • Snelle reactietijd

Minpunten

• Niet draadloos

Willem 25-10-2023

Mooie muis

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Deze muis heeft enkele indrukwekkende eigenschappen die zowel gamers als professionele gebruikers zullen aanspreken. Met een gewicht van slechts 70 gram is hij uitzonderlijk licht, waardoor snelle bewegingen en nauwkeurige tracking moeiteloos zijn. De uitgebreide lichtopties bieden een esthetische meerwaarde en personalisatie je setup is natuurlijk pas af als alles licht geeft. De hoogwaardige USB-C kabel zorgt voor een betrouwbare connectie en duurzaamheid. Het aanpassen van de knoppen is eenvoudig en handig. Echter, de knoppen aan de zijkant kunnen lastig zijn om te gebruiken, afhankelijk van je gripstijl. Kortom, een geweldige muis voor velen, maar de zijknoppen kunnen voor sommigen een uitdaging vormen.

Maarten7dec 22-10-2023
Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Na meerdere weken de SteelSeries Aerox 5 muis te hebben getest, kan ik niet anders dan tevreden zijn over het comfort dat deze muis biedt. Dankzij het ergonomische ontwerp ligt hij prettig in mijn hand, en de goede luchtdoorlatendheid voorkomt zweterige handen, zelfs tijdens langdurig gebruik. Qua prestaties laat de muis evenmin te wensen over. Hij reageert vliegensvlug en met grote precisie, wat vooral van pas komt bij het gamen. Daarnaast geven de levendige ledopties een mooie uitstraling aan mijn setup. Het enige minpuntje dat ik kon vinden, is het lichte gewicht van de muis. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een iets zwaardere muis, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Al met al raad ik de SteelSeries Aerox 5 muis ten zeerste aan vanwege het comfort en de uitmuntende prestaties.

Katagiri 22-10-2023

Fijne muis met veel opties

Geschreven voor: Steelseries Aerox 5

Het is een hele lichte muis en heeft instelbare rgb verlichting, een uiterst flexibele kabel die wel erg lang is maar omdat hij USB-C is kan deze vervangen worden als hij te lang is, de knoppen en scrol wiel werken fijn en zijn makkelijk instelbaar via de steelseries GG. het klikvolume is fijn en niet te luid. hij gaat soepel heen en weer.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • RGB instelbaar
  • usb-c kabel
  • geluid
  • goede glijeigenschappen

Minpunten

• erg lange kabel